29 mars

Hallå på er. Nu var det längesedan jag skrev. Har verkligen inte haft tid, har varit ganska mycket det senaste.

Får väl börja med att berätta om förra helgen då det var brukslydnad igen. Är verkligen glad att vi tagit chansen att vara med där, instruktörerna vi har där är fantastiskt duktiga.
Och bra gick det för Ozzy, har var super duktig! Fick massa beröm och dom tyckte att vi snart kan börja tävla! Tränade på att alla gick runt och att Ozzy inte skulle gå fram till någon, alltså träna bort hans översociala.. han klarade det super och gick inte fram till en enda, inte ens Anders.. och Anders är hans absoluta favorit =) Anders kunde till och med stå brevid utan att Ozzy brydde sig!
Var en tjej som kom fram och så "ni har väl inga problem med honom" och nej det har vi ju egentligen inte!

Hela förra veckan var fullspäckad, var och hälsade på min älskade Kicki, som jag saknat henne!  Vi var även med Anders och Solveig och kikade när dom simmade med sina hundar på blåstjärnan. Så det ska vi börja med nu, kör igång nu i april. Många tror att det är rehab sim men man kan också få komma dit och simma "för skojs skull". Det är ju otroligt bra träning för hunden samtidigt som man bygger upp relationen ännu mer. Man simmar och avslutar med massage och allt ska gå lugnt och fint till. Roligt att testa nytt!

I lördags var vi ute och spårade med Anders, Solveig och alla hundar. Oj vad Ozzy var glad, händer ju inte så ofta nu när det varit så mycket snö. Det gick jätte bra och vi hade väldigt trevligt.
På kvällen var det dags för tjejkväll med mina fina flickor, sandra hade lagat god mat och vi spelade lite spel. Hade nästan träningsvärk i skrattmusklerna dagen efter! Blev faktiskt utgång också, mötte upp Jim och grabbarna på krogen.. sen träffade vi också Micke & Freddy. Och min söta Kicki kom och hämtade oss! Tack hun!

Oj oj, detta blev ett långt inlägg och jag har inte ens skrivit hälften, men så kan det va :)






Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0