14 april

Igår var det första gången vi frisksimmade med Ozzy, fasen vad skoj det var. Till och med roligare än vad jag trodde.
Började med en veterinärundersökning, där dom kollar om hjärta osv så att det är ok för hunden att simma och det var det såklart :)
Fick jätte mycket beröm för honom hos veterinären, hon tyckte att han var jätte duktig och att han har ett underbart temperament! Alltid roligt att få höra!

Efter undersökningen gick vi ner för att börja, fick en jätte snäll tjej som var med och hjälpte oss, visade hur allt gick till och hur man ska göra. Är lite bökigt när dom ska upp på rampen och ner i vattnet, men jag stod och lockade på honom så det gick riktigt bra. Han fick simma lite i 5 minuter, hon sa att det räcker första gången.. så då fick jag också springa runt bassängen med en leksak och locka på honom, gick också superbra! Han följde mig hela tiden..

När simningen var klar var det dags för avslappning och massage. det gillade han kan jag lova. Hon berömde också väldigt mycket, hon tyckte att han var fantastisk och att han är en biff, jätte fina muskler. Roligt =)
Hon sa också att det var jätte bra att hon som okänd fick hantera honom och massera.. han låg ju bara där och tyckte att det var underbart! =) Många hundar brukar inte alls gilla det..

Jaa, lite får man ju skryta... är alltid lika roligt när man får så mycket beröm över sin hund! Och det har vi fått drivvis av alla på klubben det senaste också!

Nästa vecka är det simning igen.. längtar!


Så är det.. nu har det börjat gå fort framåt i hallen, pappa har varit här och spacklat sista gången, så nu ska det bara slipas, maskeras och målas. Var och kikade på lite färg innan och vi tror vi har hittat den vi vill ha.
Sakerna jag hade beställt till hallen har också kommit nu, så det är bara att sätta upp sen.

Nu ska jag greja lite till här hemma och sedan nana.. ska försöka skriva mer i morgon, känner att detta blev långt!


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0