4 september

Vilken dag! Är så otroligt nöjd och så förbaskat glad!

Har varit på brukslydnad hela dagen, Jim körde med Ozzy och det kunde inte ha gått bättre. Dom tyckte att han var en otroligt bra hund att jobba med, han har mycket motor.. dom tyckte även att han var super trevlig och lätt lärd.
Inom ett halvår tror dom att vi kan börja tävla, fan vad kul!
Han var lös bland andra hundar och människor med brydde sig inte ett skit om dom utan fokuserade bara på Jim =) Känns som en otroligt stor seger!

Nu blir det jobba, jobba, jobba med honom. I morgon ska vi köra platsliggning med alla hundarna, spännande!


Ledarna som är där är nog dom duktigaste jag träffat, dom har jobbat med allt från valpkurser, tävlinglydnad, spår, sök, problemhundar.. ja allt. Dom iaktar i 1 minut och sedan styr dom upp allt och säger hur man ska göra.

Dom berättade om en inlärningstrappa som är bra att ha i minnet och vikten om att inte börja ställa krav förän hunden kan ett kommando i alla miljöer, där gör väldigt många fel!

Dessutom hade dom ett nytänkade när det gäller att träna in ett "nej" som jag gillade skarpt och jag tror verkligen att det fungerar, så det ska vi också börja med.


Nu ska jag kika film, kurera mig från förkyldningen och ladda inför ännu en spännande och lärorik dag i morgon.


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0