21 oktober

Det är konstigt, varje gång jag ska skriva datum som rubrik, så skriver jag "september" och kommer sedan på mig själv, har varit så varje gång nu =P

I alla fall, igår började ju appellkursen, det var roligt, otroligt lärorikt och kallt ;)
Det blev till och med bättre än vad jag hade tänkt mig. Alla hundar är i olika stadier, men man är ju där för att få hjälp!
Vi började kursen med platsliggning.. Ozzy var en utav dom som inte reste sig en enda gång, super duktig var han!
Sedan fortsatte vi med fot, linförighet och inkallning.. fikade lite och gick igenom lite regler angående tävling, spår och så.. måste nog märka vår spårlina med något, i tävling ska man gå 10 meter bakom hunden för att hunden ska få arbeta ensam utan förarens hjälp. Det har vi ju iofs inga problem med alls, men det är lika bra att man lär sig hur långt bakom man ska gå :)

Efter detta fortsatte vi ute med platsläggande under gång, svårare än vad man kan tro eftersom hunden ska lägga sig otroligt fort.
Nu har vi lite nya gejer att träna på och det är ju verkligen något av det roligaste tycker jag, att träna in NYA saker =)


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0