6 december

Andra gången hos naprapaten idag. Kändes mycket bättre i ryggen idag och han sa också att jag kändes mycket mjukare. Hade otroliga spänningar och min rygg har i flera veckor varit inne i träningsfas dygnet runt. Men efter denna gången skulle det inte vara lika farligt. Nu går det framåt.

Fick en massa bra träningstips.. han sa att man inte ska träna efter "den gamla stenålders stilen". Så styrketräningen är slopad nu eftersom det endast sliter på kroppen. Ska istället börja med övningar där jag bara använder tyngden från min egen kropp. Alltså jag ska träna dynamiskt. Mycket kondition, simning och löpning. Ingen mer crosstrainer för det sliter också. Är roligt att han är träningscoach för man får en massa bra tips på hur man tränar bäst och så.

Han tycker även att jag har otroligt bra fysik, väldigt fina muskler men måste träna mer på min uthållighet. Han förklara det så här "Du har kropp som en porsche, men tank som en Fiat"
Tjötade på honom att jag ville börja träna igen, så fick i hemläxa att träna löpning 2 gånger, 30 min varera gång eftersom det räcker. Jag är bara glad över att jag får träna överhuvudtaget!!
Haha dessutom när han satte akupunktur, så tänkte han göra ett försök att sticka mig i längryggen, men nålen böjde sig så hård var jag =P


En annan intressant sak är att varje gång man tuggar tuggummi så pumpar kroppen ut en massa insulin, men när det inte finns något att ta upp så lagras insulinet som fett istället.
Samma sak gäller när man dricker light läsk.. så sänder kroppen också ut insulin som istället lagras som fett. Så light av alla dess former är rena skiten.. "nyttigare" att dricka vanligt om man så ska.

Ja man får lära sig mycket när man går dit.. and I love it!


Jaa, så iaf efter naprapaten åkte jag en sväng upp till mamma och drack lite kaffe, lämnade mina 2 par nya jeans som hon ska fålla upp!
Sedan ringde Kicki och ville umgås.. har saknat min Kicki ju =)
Så hon kom hit en sväng och lånade några tröjor, drack lite kaffe. Sedan åkte vi till knalleland och kikade runt, vi fick lite julklappar köpta.. tjötade massa skit och käkade lite. Är alltid på så bra humör när jag varit med henne... det känns och Jim säger också alltid det! <3
Nu är jag HELT slut i både huvud och rygg, blir lugnt resten av kvällen.


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0