31 december -nyårsafton-

Vaknade ca 06:00 när sköterskan kom in och kollade droppet, var så trött att jag inte minns speciellt mycket. Hon sa iaf att eftersom jag inte fick äta något så kunde jag sova lite till.

Vid 8-tiden kom en annan sköterska in och tog nytt blodprov + temp. Jag somnade om.

9.30, vaknade jag igen av att läkaren kom in, klämde på min mage och sa att vi skulle avvakta med operation. Efter det tvingade jag mig själv att somna om igen, tills städkillen kom. Slockande fort efter att han städat.

Sedan kon sköterskan, infektionsvärdet hade sjunkt, vilket innebar att jag inte längre behövde ha något dropp.

Efter 46 timmar, klockan 12:30, fick jag börja dricka igen. Vatten och saft. Drack upp och somnade.
14:15 - fick jag mer att dricka, sedan sov jag till 16:15.
(Anledningen till att jag sovit så förbannat mycket är att man blev grymt deprimerad av att ligga där, dessutom ville man att tiden skulle gå och sedan så hade jag inte så mycket energi när jag inte ätit på såpass länge)

16:30 kom två sköterskor in, frågade hur det var och pratade lite.. och äntligen fick jag en TV =)
17:00 fick börja äta flytande, jag hade då fastat i 50 timmar. Jag fick soppa, efterrättssoppa och näringsdryck.. det tog 55 minuter att få i sig allt, fy fan vad mätt jag blev.

Precis när jag ätit färdigt kom mamma och pappa, då fick dom följa med mig ut.. hade inte rökt på 35 timmar. Sedan tjötade vi och satt och kolla lite tv. Mamma hade smugglat med sig lite chocklad åt mig också =)
Vid 20 tiden kom Jocke också =)

Nu är klockan 23:30. En jättesnäll sköterska var här nyss och frågade hur allt var och så frågade hon och Jocke ville sova här inatt. Sen så gav hon mig en smörgås och julmust =) Mumma!
Haha, jag antar att alla fyllisar är stressade inför tolvslaget, allt mste ju vara perfekt =P

Jag är glad att jag har min älskling som är här med mig, det är verkligen gulligt att han offrar sin nyårsafton för att vara här med mig. MYCKET kärlek till dig sötnos!

20 min
, kvar till 2008, ska skåla med julmust, haha! Men jag har iaf väldigt bra utsikt här, så man kommer att se alla fina raketer =)

23:50 - Jockes alla killkompisar kom och ville fira 12-slaget med oss. Tyckte det var jättesnällt. Inte ens mina egna kompisar gjorde någon sådan offring.



Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0