denna helg slut

Blev lite jogging innan =)

På vägen mötte vi denna hund.. jag gillar inte alls att möta den. För varje gång man möter den gör den utfall. Jag förstår att detta måste vara fruktansvärt jobbigt för ägarna och jag "ser inte ner" på dom på något sätt. MEN, det är även jobbigt för oss som möter dom.

Vi mötte dom 2 gånger under vår joggingrunda idag, Ozzy skötte sig fint.. men man blir oroad över hur dom varje gång verkar bli lika förvånade när hunden gör utfall. Dom borde ju efter 6 gånger mot Ozzy och mot en massa andra hundar veta vad som är på väg att hända. Dom försöker inte avleda eller göra någonting åt det. Igår stod dom på andra sidan vägen, uppe mitt bland massa träd, säkert 100 meter ifrån, hunden gör utfall och dom står kvar och låter den hålla på. Samma visa är det varje gång. Och varje gång flyger dom med och håller på att tappa hunden.
Dom behöver ju verkligen proffessionell hjälp. Hunden är ju otroligt osäker.


Yeah yeah, nog om det.. mamma & pappa bjöd på käk efter joggingrundan, mammas mat är ju alltid godast. Och så slapp vi ju laga mat. Sedan kom Claes på besök, Ozzys absoluta favorit verkligen :)

Nu har vi slappat i soffan och kikat Tv.. dags för sängen. I morgon är det dags för en ny fullspäckad och spännande ve


Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0