Ozzypozz!!

Måste börja med att säga hur OTROLIGT stolt jag är över Ozzy.. och över Jim och mig också för den delen.

Igår vann Ozzy sin första inofficiella tävling kan man säga.
Det var avslutning på appellkursen och alla skulle visa upp vad hundarna lärt sig, så dom gjorde det till en tävling, allting gick till som på en riktig appelltävling.


OCH OZZY VANN =)

förstår ni hur roligt det är? Dom andra hade i början av kursen kommit SÅÅ mycket längre med sina hundar redan.

Det är ett stort bevis på hur mycket vi tränat och hur mycket han utvecklats. Han fick en 10a på inkallningen och det är ju fantastiskt. Trots publik osv så vill man ju alltid att hunden kommer till en själv, det betyder att den inte vill vara hos någon annan än ägaren!
Inkallning är något jag vi iaf tycker är superviktigt, för vet man inte att hunden bara vill vara hos en själv, så blir alla andra moment mycket svårare.

Trots att han just nu är i sin riktigt jobbiga könsmognad så tycker jag att han är fantastisk och vi har kommit så himla långt. Det är först i denna könsmognad hundarna brukar göra utfall mot andra hundar, dom vill gärna visa att dom är "störst, bäst och vackrast".. men några dumheter har han inte gjort, trots könsmognaden.
Vi märkte ju först att han blev väldigt stissig, eller vad ska man säga.. man märkte att han hade så mycket testosteron att han inte visste vart han skulle ta vägen.. men ute har vi inte märkt av något! Skönt.

Tror ju iofs att det kan bero på att under denna period har vi kört otroligt mycket lydnad.. och spår.
Han har ju till och med kunnat gå brevid Kille (en annan rottishane) utan att bry sig... FRAMSTEG =)


Så nu är jag så jääääkla glad, i vår hoppas jag verkligen att vi startar i appellen.




Nu ska jag strax bege mig ut med Ozzy.. och sedan mot naprapaten och få bot på min onda rygg!



Postat av: Sandra

Va glad jag blir för eran skull gumman. Så som ni har tränat o spårat så är de väl skönt o få de på papper att ni gjort rätt!



Kram

2010-12-02 @ 19:16:49
URL: http://borasflicka.blogg.se/
Postat av: Frida

Duktig kille :) Saknar dig Jenny!!!! <3

2010-12-03 @ 08:59:33
URL: http://fridadrotz.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0